سفرهای غرب کشور و سایر قضایا !!!

سلام

1- با کلی تاخیر عیدتون مبارک و طاعاتتون قبول. این ماه رمضان برای من خیلی سخت بود و معده ام دیگه آخراش از کار افتاد ولی خوب تا جاییکه تونستم سعی کردم بگیرم. روزه گرفتن برای من برای ثواب و گناهش نیست، برای بهشت و جهنم و خوشامد بقیه و از روی عادت نیست، برای من یه معنی ویژه داره، یه اثبات بندگی، یه اعلام مهر و حق شناسی....

2- توی ماه گذشته دو بار رفتیم سمت غرب کشور. یه بار وسطای تیر سه تایی رفتیم سنندج و مریوان. چقدرررررررررر دوست داشتم مریوان رو (نرفته بودم تا حالا هیچ کدوم رو). و با وجود راننگی طولانیش و سفر کوتاه سه روزه اش خیلی خوش گذشت بهمون. تعطیلات عید رو هم با خانواده ی همسر رفتیم کرمانشاه و همدان! اونم خیلی خوب بود و برای اولین بار کرمانشاه زیبا رو هم دیدم. فقط اشکالش شلوغی زیاد همدان (و غار علیصدر) بود و بعد گیر افتادن توی اون طوفان معروف وسط جاده !!!!!

3-  و اما برداشت من از سفر : غرب کشور رو خیلی دوست داشتم. چقدر کردها آدمهای جالبی هستند، چقدر گرم و صمیمی. و چقدر کرد سنندج و کرمانشاه با هم فرق دارند. انگار کردهای کردستان کردترند! خیلی به زبانشون تعصب دارند و با ما هم گاهی کردی حرف می زدند و اکثرا با همان لباسهای کردی توی شهر می گشتند، کردهای کرمانشاه ولی به فارسها نزدیکترند، لهجه شون شیرینه و فارسی بیشتر حرف می زنند. از نظر شهرسازی هر دو شهر خوب بودند (کرمانشاه از نظر تفریحی و توریستی بهتر بود). از نظر سوغات توی سنندج ما یه تخته نرد عالی خریدیم و یه پارچه فوق العاده. من عاشق بازار رنگارنگش شدم و کلیییییی عکاسی کردیم. رستوران زیاد ندیدیم و با اینکه خیلی دوست دارم توی هر شهر غذای محلی همونجا رو امتحان کنم ولی رستوران محلی پیدا نکردیم و مجبور شدیم به غذاهای متداول مثل کباب و جوجه بسنده کنیم. کرمانشاه اما از نظر غذا و رستوران عااااالی بود. برای اولین بار کباب دنده و خورش خلال خوردیم و خیلی دوست داشتیم (اگه رفتید سراغ رستوران رضایی رو بگیرید، ما که خیلی راضی بودیم). انواع نون خرمایی و نون برنجی و باقلوا هم داشتند که به عنوان سوغات می شد خرید. کلاه و سربند کردی هم بود که من البته نخریدم ولی باهاش عکس انداختم! مریوان هم شهر خیلی شادیه و بهترین نقطه اش همون کنار دریاچه زریواره که بسیار بسیار زیباست و ما کلی با قایق پدالی اونجا گشت زدیم و بچمون اونجا مار آبی و اردک و پرنده مرداب از نزدیک دید! توی مریوان غذای معروفشون هم ماهی کباب خیلی خوشمزه است. روز عید فطر و فرداش رو همدان بودیم! آقا چقدر شلوووووغ بود !‌ روز اول بازدید از شهر عملا فایده نداشت، اما روز دوم رفتیم طرف علیصدر و با وجودی که خیلی خیلی شلوغ بود اما زحمت زیادش واقعا به زیبایی غار می ارزید. لالجین هم که جای مورد علاقه منه و برای بار دوم توی دو هفته رفتیم و من کلی به هنر سفال و سرامیک مردممون افتخار کردم و کارهای بسیار زیبا خریدم. توی لالجین خیلی مغازه سفال و سرامیک زیاده، اکثرا هم فروشگاههای بزرگ هستند. من توی دو ساعت هر بار تونستم 7-8 تا فروشگاه رو ببینم. می تونم بگم که بیشتر خریدهام رو از فروشگاه خاکاب کردم چون کیفیت و تنوع و هنر کارشون به نظرم بهتر از بقیه بود. یه فروشگاه بزرگ هم بود به اسم بوعلی  اگه اشتباه نکنم که طبقه پایینش کارهای قشنگی داشت (و خوب البته فکر نکنید چون لالجینه قیمتها پایینه و اکثر کارهایی که آدم دوست داره قیمتهاشون بالاست) مغازه ها و کارگاههای کوچیک هم هستند که من خیلی کارهاشون رو نمی پسندیدم، کلا باید می گشتی تا یه چیز خاص و با کار تمیز و رنگ خوب توشون پیدا کنی (یا من خیلی سخت گیرم، نمی دونم!)  خلاصه اینم از تجربه ی اولین سفر ما به غرب ایران زیبا که خوب البته با توجه به کوتاه بودن مدت اقامتمون خیلی قابل اتکا نیست! ولی جدی توصیه می کنم برید و ببینید.

4-توی شرکتمون 5 نفر بچه دار شدند، چهارتاشون مردادی اند و یکیشون مهر دنیا میاد. هر 5 تا هم دختر کوچولو هستند! خیلی هیجان داریم کلا برای به دنیا اومدنشون. دو تاشون همین دو سه روز پیش دنیا اومدند، یکی این هفته میاد ایشالا و یکی هم دو هفته دیگه! چه خوبه بچه جدید! خدا کنه همشون سالم باشن. غیر از اینا پسر کوچولوی نرگس هم داره میاد کم کم. این دیگه مال خود خودمونه :دی چقدر منتظرم ببینمش و بغلش کنم و بو بکشم عطر بهشتی زیر گردنش رو...

5- یه سفر جالب داریم هفته آینده : آفریقای جنوبی !!!!!

آسمان

همیشه به سفر عزیزم همسر من هم کرمانشاهیه واقعا مردمان مهمون نوازی هستند .خوش بگذره سفر آینده بهتون

سمیه

همیشه به تفریح و گشت و گذار منم یه کرد متعصبم البته من برا ایلامم، خورشت خلال من از کرمانشاهی ها هم خوشمزه تره[نیشخند] کاش میومدین اینجا دعوتتون میکردم خونم[بغل] اسم این نی نی ها اگه زحمت نیست برامون بگین من به اسم احتیاج دارم[پلک]

bahar

سلام.همیشه به تفریح ایشالاکه همیشه خوش وخرم باشی اگه میدونستم میخوای به شهر مابیای راهنماییت میکردم کجاها بری البته رستوران رضایی رو خوب اومدی

بهار

همدان اومدیو خبر ندادییی؟!!!

شهرزاد

حیف و صد حیف ستاره جون که همدان رو خوب نگشتین. نه اینکه چون شهر خودمه بلکه بخاطر آثار باستانی و نقاط دیدنی زیادی که داره. ایشالا یه سفر دیگه. چقدر دلم میخاست اومدی همدان میدیدمت آخه شخصیتت و طرز تفکرت رو دوست دارم دوستم[ماچ]